Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Khamis, 5 Ogos 2021

MUSIM BUAH DURIAN DI LIMBANG

Selama ini saya tak pernah ambil tahu apa yang terjadi di Limbang. Tidak pernah bermimpi pun untuk bekerja di Limbang sebab saya takut untuk memikirkan nasib berjauhan dengan ibu-bapa sepertimana ketika saya bekerja di KL dulu.

Bila dah berada di Limbang, rupa-rupanya tidak lah seteruk yang saya fikirkan. Saya berjaya untuk tidak homesick. Saya alihkan perhatian saya. Saya fokus untuk explore dan bercerita mengenai Limbang. Selalunya saya bercerita di Facebook saya sehinggalah suatu hari kawan saya si Misa kata dia seronok membaca catatan saya di Limbang dan beri idea untuk saya menulis blog. Dari situlah timbul semangat untuk saya update semula blog ini dan terus bercerita setiap pengalaman saya untuk dibaca di kemudian hari.

Musim buah di Limbang rasanya dah sampai ke kemuncak. Harga buah durian di Limbang sekarang ni jatuh sehingga RM2-RM3 sebiji berbanding minggu lepas harganya RM25 sekilo. Anak-anak pun dah nampak jemu makan durian. Saya plan nak buat lempuk durian atau nak buat tempoyak. Pandai ke saya buat semua tu? hahaha


Durian Ketupat Saiz Kecil. Manis & Sangat Juicy.. yummmehh


Mereka Jual Di Tepi-Tepi Jalan Sahaja 😃


Stok Durian Saya Sekarang. Buah Yang Saya Cadang Nak Buat Tempoyak dah Sedikit Lempuk



 

Tiada ulasan: