Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Rabu, 4 Ogos 2021

BILIK PDPR / ONLINE TUITION UNTUK ANAK-ANAK

Sebenarnya bilik ni adalah bilik tidur untuk Arthur. Tetapi Arthur lebih suka tidur di lantai di bilik master. Sabar jela. Jadi, bilik ni jarang orang guna. Hanya berfungsi untuk Arthur tukar baju sahaja. Dari situlah timbul idea saya ubahsuai perabot di dalam bilik ni jadikannya bilik untuk anak-anak belajar. 

Saya tak beli meja dan saya guna meja yang sedia ada di dalam kuarters ni. Saya hanya tambah beli kerusi plastik sahaja. Meja besar tu adalah meja di dapur yang jarang saya guna sebab dah ada meja makan yang lebih besar. Saya fikir daripada tak digunakan adalah lebih baik jika anak-anak guna sebagai meja belajar. 😃

2 meja kecil tu pada asalnya adalah meja tepi katil untuk letak lampu tidur (agaknya). Kami takde lampu tidur jadi meja kecil ini pun tak digunakan. Maka elok kalau digunakan sebagai meja belajar untuk mereka yang bersaiz comel. hahaha..

Yang bestnya, bila mereka PDPR atau online tuition, saya akan duduk like a boss di atas katil sambil skrol handphone.. tengok youtube ke 👀

 

Atas katil ni juga lah si Neon pernah berak dengan jayanya. Karibang rebus punya kucing 😆

 

Tiada ulasan: