Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Selasa, 3 Ogos 2021

Mell Belajar Membaca

Mell kini berada di Darjah 2. Semasa mula-mula masuk darjah 2 saya dan suami sedar yang Mell terlalu banyak ketinggalan gara-gara kurangnya kelas secara bersemuka dan yang paling teruk.. dia belum pandai membaca 😞😞.

Apa yang kami buat, kami hantar dia ke kelas membaca bersama Program Masalah Membaca Limbang. Dari kelas ini, Mell ada banyak peningkatan. Dia dah boleh membaca suku kata tetapi masih belum lancar. Malangnya kelas terpaksa dihentikan sementara kerana PKP. Maka terpaksalah saya mengajar sendiri Mell membaca.

Selain dari mengajar sendiri Mell di rumah, saya cari kelas membaca online untuk dia. Syukur dipermudahkan urusan, saya terjumpa iklan di FB yang menawarkan kelas membaca secara online dengan kadar bayaran RM20/sebulan. Kelasnya 2 kali seminggu. Berbaloi kan? Tambahan pula, Mell seronok belajar membaca sebab cikgu dia baik dan sabar je melayan karenah anak murid. hehe..

Mell mula join kelas membaca secara online ni pada bulan Julai dan masuk bulan kedua di kelas ni. Yang bagusnya sekarang Mell dah boleh membaca. Tahniah Mell anak mama yang cantik. Teruskan usaha Mell. Mama masih mahu Mell join kelas online ni untuk membolehkan Mell lebih lancar membaca. 😘


Sebelah Mell tu Kakak Easter sedang kelas online juga. Nanti saya ceritakan kelas dia pula.


Gambar dihantar oleh Cikgu Huda. Boleh nampak di mana Mell?

 Jika ada yang berminat untuk hantar anak membaca, boleh hubungi Cikgu Farah, 0137742853 (Iklan percuma dari saya)

Tiada ulasan: