Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Rabu, 2 Ogos 2017

Kek Butter Hasil Airtangan Easter

Easter kata nak belajar buat kek. Jadi saya pilih kek butter sebab ianya mudah dan sedap. hehehe.. Pada mulanya nak bakar guna oven atau kukus guna pengukus trio yang baru beli tuuu.. hahaha.. tapi last-last kami masak kek guna PPC je.

Resepi:
1 buku butter 250g (tapi saya bukan guna butter. saya just guna buttercup)
2 cawan tepung gandum
1 sudu kecil baking powder
4 biji telur ayam
1 cawan gula halus

pukul butter bersama gula sampai kembang. kemudian masukkan telur. pukul sekejap. masukkan tepung dan baking powder. masukkan adunan ke dalam periuk ppc.
Mode : Cake
KPT : 45 minutes
Knob : Bake

Kek masak dengan cantik dalam pot PPC

tunggu sejuk kemudian tahan guna tangan di atas kek dan terbalikkan untuk mengeluarkannya

muka bangga sebab resepi menjadi. hehehehe.. pssst: nampak tak ada trio kat belakang tu?

Tiada ulasan: