Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Sabtu, 7 November 2015

DIY Cloth Wipes Exchange

Sebenarnya saya tak pernah pakai dan jahit cloth wipes. Baru-baru ni saya join 1 kelab DIY dan memberanikan diri utk join DIY cloth wipes exchange. Apa yg agak menakutkan, saya kena pass diy cloth wipes saya pada otai jahitan (Yen Lu Wong). Dari hasil stalked yang saya lakukan kat fb dia.. banyak dah items dia dah jahit. Ada cloth diapers, seluar baby bla bla.. padahal saya??? Huhu.. 1st time nak jahit cloth wipes terus nak join exchange cloth wipes. Hagagaga..

Syarat2 penyertaan:
Kena diy 2 cloth wipes
Guna kain baru sama ada dari material minky, cotton dan flannel.
Saiz cloth wipes sama ada 7"x7" atau 8"x8"


Jom lihat DIY cloth wipes saya yang sulung. Ahakssss..

Material yang saya guna ialah kombinasi kain cotton dgn flannel. Kalau tengok dlm group tu ramai pakai minky (saya takde minky) semoga Yen Lu Wong tak kisah dgn material yang saya guna. Huhu.. owh ya.. saiz saya pilih 8"x8".

8"x8". Buatkan lengkungan setiap sudut. Taknk buat pun takpe. 

Lapik dua dan jahit tepi. Saya tak pandai sangat pakai mesin serger ni. Jenuh gak nak setting. Harap setting ni ok.




Hasil setting serger di atas

Settle satu tugasan. Phiewww..

Cara pakai..
Sediakan bahan2 seperti
1/2 gelas air
1/2 sudu baby oil
1/2 sudu baby bath

Kacau semua bahan dan letak beberapa keping cloth wipes. Sedia hari2. Kalau nk sedia 1 minggu simpan dalam peti ais dan kluarkan utk nak pakai 1 hari je.

Takpun...
Bahan cecair td. Masuk dlm botol spray.. nak pakai spray kat cloth wipes. Hehhee..

Tiada ulasan: