Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Isnin, 17 Julai 2017

Semua sudah suratan

Mak mertua masih lagi meratapi kehilangan abang ipar (anak sulungnya). Susah utk dia melupakan. Ya, saya faham.. terlalu sukar untuk dia terima. Suami dia (mendiang ayah mertua) juga meninggal akibat kemalangan. 😟

Tuai rumah Lidong, Betong yg baru ni muda lagi. Anak sulung mendiang TR. Gaie @ Maing. Semoga dia mampu menjadi pemimpin rumah panjang. Pemimpin adat dan menjaga rakyat rumah panjang. Apa yg dia ada sekarang adalah suratan takdir. Tuhan yang menulis semua ini. Bila mak mertua susah hati dan berkata orang takkan kenal Boy.. Saya hanya berdiam diri. Tapi dalam hati saya kata.. Boy diberi amanah berat ini seawal usia dia sekarang. Boy sanggup terima. Bermakna dia bersedia dan dia bakal menjadi pemimpin yang hebat. Semoga kamu berjaya Boy. You can do it!

Sentiasa berhati runsing 😟

TR Gaerddrick Gaie @ Boy

1 ulasan:

dorsett pink berkata...

finally,ur blog is updated.. goob job syl.. welcome back to blogging world