Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Rabu, 14 September 2016

Review Soul SSC

Zaman Mell dulu saya digelar ketua kampung royan. Hahaha.. gara2 gila mengumpul ssc. Dan kegilaan semakin menjadi2 bila dapat menang give away ssc dari rose and rebellion (UK). Memang senyum sampai ke telinga. Murah sungguh rezeki mell. :)

Tapi slowly saya taubat dan kurangkan kegilaan. Jual segala collection dan tinggalkan mana yg betul2 nak pakai. So now hanya ada 4 carrier je.
- Rose & Rebellion SSS preschool size
- Lenny Lamb SSC toddler size
- Soul SSC standart size
- Jumpsac Ring Sling

Entry kali ni nak cerita tentang Soul SSC yg dibeli khas utk Cik Yaya. Hehehe.. saya beli dari FB: Royanness Babywearing. Recomended seller. Royannes rajin sharing ilmu babywearing. Tidak kedekut untuk memberi nasihat. Orgnya juga aktif dlm fb jadi korang tak perlu risau kena tipu. Mau tak risau. Harga ssc bukannya murah. Utk Soul SSC ni saya beli dgn harga RM450 kalau salah nanti saya edit balik. Lupa harga beli. Tpi memang dlm RM400.

Personel review:
  • Kain soul memang sejuk. Sebenarnya ia adalah WCSSC (wrap convert ssc). Sebabtu kain dia sejuk dan sesuai utk cuaca Malaysia yg panas.
  • Body panel agak besar. Cik Yaya kena tunggu sampai usia 5 bulan (7kg) utk betul2 snug dlm soul. Huhu.. tu pun agak tenggelam.Tapi kebaikannya.. Yaya mungkin akan pakai lebih lama sebab body panel yang besar.
  • Shoulder strap nipis tapi sedap pakai. Tahap kenipisan tidaklah senipis shoulder strap lenny lamb. shoulder strap ini disediakan dgn PFA jadi senang nak adjust panjang pendek strap.
  • Waist pad agak lebar. Sesuai utk pengguna yg mempunyai saiz pinggang lebih 27". Utk saya memang takde masalah. Pinggang dah upgrade ke 30. Kahkahkah..
  • Soul juga berjaya dpt deep seat. Selesa utk anak yg dicarry dan ada M shape (keadaan lutut anak lebih tinggi dari paras bontot anak).
  • Now saya dah cuba2 back carry si Yaya (6 bulan). Belum berjaya buat high back carry sebab Yaya masih kemetot. Apapun Yaya happy sangat dlm soul dia ni. :)

Kami nak sidai kain

Tiada ulasan: