Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Selasa, 13 September 2016

Masak bubur guna electric lunch box (ELB)

ELB = electric lunch box.
1st time memasak bubur guna elb. Best yang hamat. Kenapalah dulu saya was2 nak beli elb ni. Haha.. takpe. Belum terlambat. Rara baru je start mkn bubur. So far dia belum makan banyak. Jadi masak sikit je. Itupun dia tak habis makan.
Disebabkan dia suka makan pisang. Utk permulaan perkenalkan dgn bubur nasi saya campur dgn pisang je. Hahaha.. mcm pelik je. Heh! Tak kisah la. Anggap mcm mkn oat. Ngehngeh.. bubur tu saya blend skali dengan pisang. Rasanya manis2 pisang la. No added salt or sugar. Rara mkn banyak juga. Seronok suap mknan kat dia.
items yang disertakan dalam pakej
1/4 cup beras
tambah air 2 1/2 cup. actually 2 cup dah cukup. ni saya estimated tapi terlebih.. ekekeke
soket rmh tak sesuai. nasib baik ada plug ni. selamat...
tekan punat ni utk memasak. biar beroperasi. takyah asyik jenguk. wakakaka
lebih kurang 40 min. ELB off  dengan sendirinya. air dah habis kot. bubur pun siap masak dengan cantiknya. yahuu..

Tiada ulasan: