Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Rabu, 17 Ogos 2016

Bila Susu Mula Merudum

Hari ini Yaya mencapai usia 6 bulan. Maknanya kami telah berjaya mengharungi perjalanan susu ibu sahaja selama 6 bulan. Tetapi stok frozen Yaya dah habis. Terpaksa kais pagi makan pagi.Sehari Yaya minum sebanyak 6 botol X 3oz = 18oz. Setiap hari saya balik dengan hasil perahan sebanyak 8-10oz. So, bagaimana nak cukupkan lagi 8oz? huhuhu..

Hasil perahan 17hb Ogos = 8oz
Maka bertanyalah dengan kawan-kawan. Apa yang perlu saya buat.
Atas nasihat kawan. Saya perlu buat power pumping sekurangnya 1x sehari. (Buat masa ni saya dah buat power pumping masuk hari ke 10). Sudah nampak sedikit perbezaan. Sebelum ni hasil pam pernah 6oz sehari dan sekarang dalam 8-10oz.

ebook Asiah Maharam yang telah siap di print
Selain itu, saya banyakkan membaca dan tertarik dengan tips pemakanan dari coach Asiah Maharam "makan jadi susu bukan lemak". Apapun, coach Asiah tidak benarkan saya reshare ataupun menulis mengenai isi kandungan tips beliau. So, saya akan update apa yang saya akan lakukan berdasarkan tips beliau tersebut. 

Tidak lupa juga, saya order alfafa shaklee. Semasa menyusukan Mell dan Arthur dulu pun saya makan alfafa shaklee. :)

3 ulasan:

ayukhairy berkata...

gud luck syl

Izwa Kamaruddin berkata...

alahaiiii rindu nyerrr zaman menyusu niiii..

dorsett pink berkata...

all the best syl