Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Isnin, 19 Mac 2012

Risaunya Bila Anak Sakit - Acute Bronchitis

Dak AG ni memang selalu sangat selsema dan batuk.
Syl usaha tidak memberinya ubat batuk dan selsema. Paed kata tak elok nak bagi kat baby.
Masa gi KK Tanglin pun doc kata takde ubat batuk dan selsema nak bagi.
Sedangkan ketika itu nafas AG dah berbunyi.
Malah doc sendiri mengaku 'Banyak kahak budak ni'.
Syl try jugak kaedah steaming dan percussion. kahak tak kurang jugak.
Ding dong ding dong.. lepas 4 kali amik nebulizer tapi nafas masih laju Paed soh admit ward.
Terkebil2 mata syl dan enchek somi.
oh.. bukan. tapi berkaca-kaca sebenarnya.
Sian AG.
Sepanjang 4 hari warded,
Kena amik injection antibiotik dan ubat.. pedihnya..
Kena sedut kahak.. sakitnya..
Kena amik nebulizer banyak kali.. seksanya..
Semoga anak mama diberi kesihatan yang baik.. cayang AG!

4 ulasan:

♥ Vna ♥ berkata...

syl, Syakil pun sama mcm AG..kalau batuk/selsema memang banyak kahak dia tapi sib baik berkurang selalunya..

get well soon AG!

HASLINDA HUSIN berkata...

semoga cepat sihat ye baby AG!

haime berkata...

sedihnya kalau smpi kena warded..moga cepat2 sihat ya AG

Nadiah berkata...

ala sedihnya...jaga diri ye sayang2...thanks follow saya ye..saya follow awak juga...