Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Jumaat, 6 Januari 2012

Stok EBM Habis. Saat Yang Paling Menyedihkan Hati Mama

hanya tinggal 3 oz

Stok EBM dak AG hanya tinggal 3 oz. Sedihnya..
Setiap kali pam.. hnya dpt 1oz. kadang2 tak sampai pun 1oz.
Syl takde cara lain melainkan terpaksa topup dengan formula milk.
Nasib baik penyusuan 6 bulan berjaya. :D

Tapi harini setelah 2 hari dak Arthur dibekalkan dengan 12 oz ebm dan tambahan formula milk.
Susu meningkat semula.. apasal ntah.. pengaruh hormon happy kot.
Happy fikir nak masak apa untuk dak AG dan dak Ete. huhuu..
Syukur...
dari 1 oz per sessi,, harini naik semula.
sesi 1: dapat 9oz
sesi 2: dapat 5 oz
sesi 3: dapat 3 oz
Total harini = 17 oz

hasil tuaian hari ini.. meningkat.. sukerr rasa nak peluk je semua yg ada di opis..


walaupun masih takleh cover jumlah dak AG minum hari2 (dia minum 21 oz kat taska)
Syl tetap gembira... masih mahu berjuang dalam dunia breastfeeding ini.

2 ulasan:

Jay berkata...

Aduii.. sedih saya baca stok habis.. marilah tengok blog sia mcm mana saya tingkatkan susuibu... Memang ramai cuba...http://health-wellness-nature.blogspot.com/... See u ok...

Myluv - Syl berkata...

thanks julie.. nanti saya jenguk blog u. memang nak sangat cari alternatif bagi susu meningkat semula.