Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Rabu, 10 Ogos 2011

Tik tok. Tik tok... Laaaa... Sudah 40 hari ghupenyerr..

huhuu.. Syl tak penah kira hari2 dlm pantang ni.
Sebab Syl ada tukang kira hari yg suka mengira secara sukarelanya..
Beruntung kan syl? :P
Entah apalah yg ditunggu olehnye. uhukkk.. terasa ngeri pulak..
Jangannnn.. kalau boleh. Nak 100 hari.. nak sihat betul2..

Indai dan Apai dah balik Kuching last week. uwaaa.. sedih..
Selama ni kerja rmh siap wlupun Syl zzz..
Tpi skrg nak mampuihhh zzz lama2.. mau suami sanggup tido kat beranda dari tido dlm rmh. hehee..
Tambahan di bulan pose ni.. incik suami takleh mkn kedai. (semua kedai Melayu tutup maa).
Kedai Chiness ada la. tpi tak makan kat situ..
So, secara rasminya jadi tanggungjwb Syl memasak hari2.
ehh.. syl bukan nak citer perihal masak-memasak ni..
Syl nak bawak si penunggu gua yg bnyk soklan nk tanya..
Meh kita dgr sesi soal jawab bersama penunggu gua ni..

Jamu Mustika Ratu habis makan tak?
Maafkan saya penunggu gua... Haritu saya takleh makan jamu. Arthur ada jaundice. Kesian Arthur. Mulanya saya ingat taknak makan jamu sehingga 20 hari je. Tpi terlajak sehingga 40 hari pulak. So, mulai hari ke 41 saya akan makan. Saya janji akan makan habis jamu2 tu.

Beria-ia beli Tungku Moden.. guna hari2 tak?
Maafkan saya penunggu gua. Saya tak pakai hari2. Saya pakai seminggu je. Takpe kan penunggu gua. tungku moden tu banyak kegunaannya. Tak rugi beli wlupun saya hanya pakai seminggu dlam pantang kan?

Mcmne dgn Vitamin Shaklee. Mahal tu. makan secara disiplin ke?
ha.. yang ni penunggu gua mesti puas hati. Saya dah makan licin. Vitamin habis tepat hari ke 40. Bagus kan saya ni kannn.. saya makan secara disiplin sebab tak makan ubat lain. Takut badan sakit2. dan yang penting.. secara tak langsung baby pun dapat khasiatnya. betul kan penunggu gua?

Bengkung.. perut dah kempis ke lom?
Maafkan saya penunggu gua.. sop sop sop.. saya tak tau dimana silapnya. tiap kali pakai bengkung. Urat di kiri dan kanan perut saya jadi bengkak. bidan yg dtg mengurut haritu kata 'jgn pakai bengkung dulu'. jadi.. perut saya skrg ni takle kempis sgt. Masih ada lemak2 degil. mcmne ye penunggu gua. Sapu krim halia yg panas tu je boleh?

Breastfeeding.. amacam semangat. Masih menggunung harapan??
Harapan saya masih setinggi gunung everest wahai si penunggu gua. Setakat ni syukur.. Arthur masih nenen. Stok EBM pun dah ada sikit2. cuma hasil tuaian tak menentu. paling bnyk pun 5oz sekali pam. Ada apa2 nasihat tak penunggu gua? Saya budak baru belajar. Nak sangat2 fully breastfeedingkan si dak Arthur ni sekurangnya 6 bulan. kemudian continue ke 1 thn. dan seterusnya mencuba sehingga 2 thn..

erkk.. penunggu gua.. ada soalan lain tak?

3 ulasan:

OMR (Rose) berkata...

hahaha....banyak betul soklan penunggu gua eh? ^_^...
N'way...cakap kat tukang kira hari tu...100 hari x lama mana maa....ekekeke

-ummi uzma & muhammad- berkata...

seb bek penuggu gua...jangan ada penunggu sudah...jenuh nak anta srthur g gua cam ahmad albab nanti...bila si tukang kira mendekati kamu, babab dia...sambil berkata....badan ni nak pakai lama lagi tau....bagi ar sihat betul2 dulu...huhuhu...sebab tukang kira saya berjaya menuggu dengan sabarnya..... tungku moden tu leh guna utk tuam si arthur juga.... haaa soklan lagi...berjaya tak mandi ngan air pandan dan serai....? aku doakan ko dapat fully bfkan arthur cam muhammad ek...lagi 2 minggu muhammad genap 6 bulan...dan masih berjaya aku fully bfkan.....pssstttt....bila la nak jumpa ni ek....rindu kamu kamu dan kamu....kamu 1 ko, kamu 2 ether, kamu 3 arthur...alamak panang..takleh tambah kamu 4 ar...heheheh

Myluv-Sylvia berkata...

OMR; hahaha.. lama dah dia kena pose.. sejak pregnant 7 month aritu. tu pasal dia sonok sakan bila syl bersalin.

Widy; maafkan saya wahai sahabatku widy. pandan dan serai tak berjaya jadi bahan mandian kerana saya mandi dgn air daun da fo nai (herba cina) yg dibeli oleh encik somi.. bnyk plak dia beli. still guna mandi smpai la ni.. pepun.. nanti nak torai pandan dan serai wangi tu jugak.