Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Jumaat, 8 April 2011

Rayuan Kedua Si Encik Papa


Best x3..... Syukur atas rezeki pemberianNya..
Rayuan encik papa pindah pusat pengajian telah diluluskan. Actually.. ni rayuan kali ke 2. Kali pertama, rayuannya ditolak.... teringat lagi muka sedih papa time rayuannya ditolak. Masa ni la peranan mama memujuk. Mama kata, adalah kebaikannya tu. At least papa dah cuba rayu. Apa kata papa try merayu lagi. Papa kata.. cam malas nk rayu2 dah.. tpi mama tetap soh papa gi.. mama cite balik kisah RM10 (pengajaran masa mama hadir team building di Taman Negara Pahang, 2010)

Inilah kisahnyerrr.. (game sebenarnya)..
Sampai2 je di Taman Negara.. kami diberi taklimat ringkas. Kemudian ada 1 game kami kena main. Dalam game tu,, kami dikehendaki secara sukarela bangun dan cari duit RM10 disebalik langsir.. kebanyakan kami tak percaya. (termasuk mama). Tpi ada 3-4 org bangun dan tarik langsir. Nahhh.. ada yg jumpa sehingga RM30 tau! Rugi mama tak bangun cari. hehehe..

Rupa2nya ada lagi peluang ke2. Ada RM10 di bawah kerusi. Pe lagi.. berebut cari bawah kerusi. hahaha.. takde rezeki mama.. org lain yg dapat..

Moral of the story..
  • Kalau kita tak berusaha. Memang takkan dapat le jawabnye.. hanya terkebil2 tgk org yg dpt.
  • Peluang kali ke2.. mama dah berusaha. tpi tak dpt.. at least dah berusaha tpi takde rezeki..
  • So, ma andaikan.. wlupun papa tak dpt peluang pertama, tpi pa tak lepaskan peluang ke2 tu..
  • Nampaknya rezeki papa di peluang ke 2..
Anyway.. Good Luck Papa..
Mama pun tumpang gembira. Berkat rezeki anak2. :)


3 ulasan:

risa berkata...

tahniah dear!! rezeki tu kalau dah memang kite punya akhirnye dapat jugak kan dear:)

Lady of Leisure berkata...

tahniah dear... usaha tangga kejayaan kan.. :)

Myluv-Sylvia berkata...

thanks kak risa & lady.. :)