Salam Sejahtera dan Selamat Datang

Ini adalah blog peribadi. Apa yang saya tulis adalah dari pengalaman atau pendapat saya sendiri kecuali saya nyatakan sumbernya. Mohon maaf kalau ada yang berkecil hati. Sila beri teguran jika ada yang tidak betul. ^_^


Pengikut

Sabtu, 14 Ogos 2010

Kek Batik Campak-Campak

Kasi can Easter patahkan roti.




err.. apasal gambar ni jadi camni.. takpelah.

Hi uolss..

minggu ni tak jadi nak buat kek carrot cheese. kan dah kata.. kek carrot mesti jadi kek batik punye.
bukan tak tau tahap kemalasan si sylvia ni? Selalu encik papa kata. syl ni bukannya tak reti. Tapi saje buat2 tak reti. huhuhu.. buat kek batik ni pun sbb encik papa komplen makcik yg jual kek batik kat Taman Melati takde thn ni. Sama seperti thn lepas. makcik tu pun tak join bazar Ramadhan. kompius jugak.. rajin rupanya encik papa ni mengintai makcik kek batik tu. takleh jadi nihh..

So, kung kleng kung kleng... *selongkar dapur. jumpa bahan2 yg sesuai seperti;
  • milo (of course la serbuk.. bukan air milo kotak tau)
  • serbuk koko (rasanya dulu pernah buat kek coklat. ni bakinya la kot. expired 2012. huh sib baik orait lagi)
  • susu pekat
  • buttercup
  • biskut marie (easter yg patah2kan. serius.. syl tak tolong dia.. baik kan anak syl ni? sejuk perut mengandung)

sukatan? errrrr... syl main agak2 je.
campak je serbuk milo, susu pekat, buttercup & serbuk koko dlm kuali. *amaran: jgn guna api besorrr.. ni bukan goreng ikan masin ye. jauh sekali goreng ayam.. nehi nehi...
bila dah agak pekat. tutup api tu. pastu campak pulak biskut marie yg dah dipatahkan. gaul rata..
sambil tu, jgn lupa senyum.. orang kata, kalau kita masak sambil senyum masakan kita akan sedaaapppp.. try la!
bila dah gaul rata. cepat2 letak dlm acuan. masa ni syl bawa rotan.. sebab encik papa suka curi mkn. kang tak jadi kek batik.
acuan camne tu syl?? dlm kes ni, (macam cerita Gerak Khas pulak bila sebut pasal 'kes'.. tak sesuwei la syl) syl letak dlm tipuware jenama apantah.. *takde jenama la.. syl guna bekas aiskrim. hehehehe..
then tekan dan mampatkan ala2 manja.. agak2 dah mampat. baru simpan dlm peti ais.
biar sejam lebih.. siaran ulangan.. sejam lebih atau minimum 1 jam.
dah sejuk. potong dan hidangkan. sedap tau!
easter kata.. mama buat kek sedaplah. nanti nk bawak sekolah!

2 ulasan:

Lady of Leisure berkata...

wah easter dah boleh tolong di dapur hehe.. comel.. corak kek batik nampak cantik n kemas..
:) kek fav lady ni..

Myluv-Sylvia berkata...

dia suka mengacau. tpi bila diberi tugas. dia ok la pulak. hehehe.. thanks atas komen lady. ni fav hasben syl. :)